سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 RSS 

 تعداد بازدید کنندگان
134031

 بازدید امروز: 5

 بازدید دیروز: 9

 Atom 

  وبلاگ تخصصی مهندسی برق دانشجویان 86 شیراز

ارزش مرد به اندازه همت اوست و صدق او به مقدار جوانمردى‏اش و دلیرى او به میزان ننگى که از بدنامى دارد و پارسایى او به مقدار غیرتى که آرد . [نهج البلاغه]

خانه| مدیریت| شناسنامه | ایمیل



درباره من

وبلاگ تخصصی مهندسی برق دانشجویان 86 شیراز
مدیر وبلاگ : برق86(شیراز)[97]
نویسندگان وبلاگ :
محمد خیاطیان[0]
محسن تجلی فر[0]
سید رشید خاضعی نسب[0]
بهروز ذاکر[0]
عادل طاهری[0]
سارا ستار زاده[0]
فاطمه یوسفیان[0]
فاطمه استوار[1]
محمد علی رستمی[0]
محسن غفرانی جهرمی[0]
زینب باقری[0]
نسیم رضایی[0]
پیمان آقایی[0]
زهره شریفی[0]
نیلوفر محمدی[0]
عباس مهربان جهرمی[0]
فرشید نصر فرد جهرمی[0]
احسان جانکی پور[0]
محسن حضرتی یادکوری[0]
محسن مهرورز (@)[2]

علی عبیری جهرمی[0]
مهسا رضایی[0]
احسان رستمی[0]

این وبلاگ را دانشجویان برق دانشگاه شیراز- ورودی86-تدوین کردند ودر آن مطالبی در خصوص علم الکترونیکو کامپیوتر و فن آوری های نو و مذهب وتاریخ واخبار و...یعنی از شیر مرغ تا جون آدمی زاد بدست میاد

لوگوی من

وبلاگ تخصصی مهندسی برق دانشجویان 86 شیراز

لوگوی دوستان






فهرست موضوعی یادداشت ها

کامپیوتر[26] . برق علم برتر[14] . اخبار[12] . مذهب[7] . سرگرمی[5] . جامعه[3] . 30یا 30[2] . هنر[2] . از برو بچه های همین دانشکده...[2] . تاریخ . ورزشی .


آرشیو

اردیبهشت 87
خرداد87
تیر87
مرداد87
شهریور


حضور و غیاب

یــــاهـو


اشتراک

 


خلاصه گزارش  

  • حجم اطلاعات ذخیره شده در سال 2002 ، بالغ بر پنج اگزابایت بوده است که معادل نیم میلیون کتابخانه دیجیتالی جدید است.

  • اطلاعات ذخیره شده در طی هر سال سی درصد رشد می نماید ( هر سه سال حجم اطلاعات ذخیره شده دو برابر می گردد) .

  •  بر اساس تحقیات انجام شده توسط پروفسور Peter Lyman  و Hal Varian از دانشکده مدیریت اطلاعات وسیستم ها در دانشگاه برکلی ، میزان تولید اطلاعات در سال 1999، بین دو تا سه اگرابایت تخمین زده شده است . اغلب اطلاعات فوق ، ( 92 % ) بر روی رسانه های ذخیره سازی مغناطیسی ( عمدتا" هارد دیسک ) ذخیره شده اند .

  • در مطالعه انجام شده ، در رابطه بانحوه پردازش این حجم از اطلاعات توسط انسان ، تحقیقی انجام نشده است .بررسی نحوه مصرف این اطلاعات و نحوه برخورد انسان با این حجم از اطلاعات در دستور کار تحقیق سال آینده قرار داده شده است .

  • حجم اطلاعات ذخیره شده، تمامی اطلاعات تولید شده در جهان را شامل نمی شود . کانال های الکترونیکی ( تلویزیون ، رادیو، تلفن و اینترنت ) سه و نیم برابر اطلاعات بیش از اطلاعات  ذخیره شده در سال 2002 را تولید  نموده اند . اکثر این اطلاعات از طریق تلفن مبادله شده که  ذخیره نمی گردند . درصورتیکه قصد ذخیره سازی اطلاعات فوق وجود داشته باشد ، به فضای ذخیره سازی معادل  3  / 17   اگزابایت ، نیاز خواهد بود.

  • اطلاعات موجود در صفحات عمومی وب ، بالغ بر  172 ترابایت تخمین زده شده است .

  • عدم کاهش استفاده از کاغذ علیرغم  رشد ذخیره سازی اطلاعات بصورت دیجیتال یکی از نکات جالب در تحقیق انجام شده است . حجم اطلاعاتی ذخیره شده  ( منتشر شده ) بر روی کاغذ در فاصله بین سال های 1999 تا 2000 ، رشدی معادل 36 % را داشته است .استفاده از کاغذ بمنظور چاپ اسناد ادارات و نامه های الکترونیکی، علت اصلی این موضوع می باشد ( نه اینکه از آنان بمنظور نشر کتب و یا روزنامه ها استفاده شده باشد ) .حجم داده ذخیره شده بصورت مغناطییسی در فاصله سال های 1999 تا سال 2000 ، رشدی معادل 80 % را داشته است .

  •  رسانه های ذخیره سازی چاپی ، فیلم ، مغناطیسی و نوری بیش از پنج اگزابایت از اطلاعات  را  طی سال 2002 ، در خود ذخیره نموده اند . نود و دو در صد از اطلاعات جدید بر روی رسانه های ذخیره سازی مغناطیسی ، عمدتا" هارد دیسک ها ، ذخیره شده است .( محتوی نوزده میلیون کتاب موجود در کنابخانه کنگره امریکا صرفا" به ده ترابایت فضا نیاز خواهد داشت . پنج اگزابایت ، فضائی معادل ذخیره سازی نیم میلیون کتابخانه در حد واندازه کتابخانه کنگره امریکا می باشد ).

  • هارد دیسک ها ، اکثر اطلاعات جدید را در خود ذخیره می نمایند.  بیش از 92 % از اطلاعات جدید بر روی رسانه های مغناطیسی ذخیره می گردند ( عموما" هارد دیسک ها ) .فیلم  7 % ، کاغذ حدود یکصدم درصد  و  رسانه های نوری  حدود دو هزارم درصد از اطلاعات را در خود ذخیره می نمایند .

  •  چهل درصد از اطلاعات جدید در امریکا  تولید می گردد:  33 % از اطلاعات چاپی جدید، 30 % از عناوین فیلم جدید ، 40 % از اطلاعات ذخیره شده بر روی رسانه های نوری و تقریبا" 50 % از اطلاعات ذخیره شده بر روی رسانه مغناطیسی

  • میزان اطلاعات موجود به ازاء هریک از ساکنین زمین نیز روندی تصاعدی را طی می نماید . بر اساس گزارش Population Reference Bureau   ، جمعیت جهان 3 / 6 میلیارد نفر می باشد . بنابراین با توجه به حجم اطلاعات تولید شده طی یکسال ، سهم هر یک از ساکنین زمین  800 مگابایت  می باشد . بمنظور ذخیره نمود ن 800 مگا بایت اطلاعات بر روی کاغذ به حدود نه متر کاغذ نیاز خواهد بود.

  • جریان اطلاعات از طریق کانال های الکترونیکی متفاوت ( تلفن ، تلویزیون ، رادیو ، اینترنت ) طی سال 2002 حدود هیجده اگزابایت  در سطح جهان بوده است . 98 % اطلاعات فوق از طریق خطوط تلفن ارسال و یا دریافت شده است  ( شامل صوت و داده بر روی خطوط ثابت و بدون کابل ) .

  • در صورت ذخیره دیجیتال تمامی ارتباطات تلفنی در سطح جهان (خطوط ثابت و موبایل ) ، به فضائی معادل 3 / 17 اگزابایت  نیاز خواهد بود .( 98 % از تمامی اطلاعات ارسال شده در فرآیند نشر الکترونیکی اطلاعات که اغلب آنان شخص به شخص بوده است ).

  • اکثر محتویات ارائه شده توسط رادیو و تلویزیون،  شامل اطلاعات جدید نمی باشد . تقریبا" 70 میلیون ساعت ( 3500 ترابایت  )  از 320 میلیون ساعت از برنامه های رادیو ، برنامه های اولیه و غیرتکراری می باشند .از مجموع 123 میلیون ساعت پخش برنامه های تلویزیونی نیز حدودا" 31 میلیون ساعت ( 70،000  ترابایت  ) برنامه غیرتکراری بوده و شامل اطلاعات جدید بوده است . 

  • پیام های فوری ( IM ) ، در طی روز پنج میلیارد پیام  و معادل 750 گیگابایت اطلاعات را تولید می نماید . حجم اطلاعات فوق در طی یکسال به 274 ترابایت خواهد رسید .

  •  نامه های الکترونیکی در طی هر سال حدود 400،000 ترابایـت اطلاعات جدید تولید می نمایند.

  • مبادله فایل P2P ، بر روی اینترنت بسرعت در حال رشد است . هفت درصد از کاربران اینترنت فایل ها ی خود را برای اشتراک عرضه نموده اند . حدود 93 % از کاربران برنامه های P2P ، صرفا"  فایل ها را download می نمایند. حجیم ترین فایل های مبادله شده ، فایل های ویدیوئی با بیش از 100 مگا بایت ظرفیت بوده و اکثر فایل های مبادله شده ، فایل های موزیک ( فایل های mp3 ) می باشند .

  • متوسط زمان استفاده از اینترنت طی هر ماه ، 11 ساعت و 24 دقیقه برآورد شده است ( در سطح جهان ) . شهروندان امریکا بطور متوسط در یک ماه 17 / 16 ساعت تلقن ، 90 ساعت به رادیو و 131 ساعت از تلویزیون استفاده می نمایند. حدود 53 % از جمعیت امریکا از اینترنت استفاده می نمایند ، متوسط زمان استفاده هر فرد طی یک ماه و از طریق منزل 25 ساعت و 25 دقیقه و در محل کار  74 ساعت و 26 دقیقه می باشد(  13 %  از زمان خود را  طی هر ماه صرف استفاده از اینترنت می نمایند).

  • تعداد وبلاگ های ( Web logs ) موجود و فعال تا سال 2003 ، بین 4 / 2 تا 9 / 2 میلیون تخمین زده شده است . در صورتیکه هر وبلاگ ظرفیتی معادل 50 کیلوبایت را به خود اختصاص داده باشد ، مجموع فضای ذخیره سازی تمامی وبلاگ های موجود به مرز 81 گیگابایت می رسد



¤ نوشته شده توسط برق86(شیراز) در ساعت 5:53 عصرجمعه 87 تیر 21


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

خانه| مدیریت| شناسنامه |ایمیل