سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

 RSS 

 تعداد بازدید کنندگان
134092

 بازدید امروز: 5

 بازدید دیروز: 18

 Atom 

  وبلاگ تخصصی مهندسی برق دانشجویان 86 شیراز

[ و به غالب پسر صعصعه ابو الفرزدق در گفتگویى که میانشان رفت فرمود : ] شتران فراوانت را چه شد ؟ [ گفت : امیر مؤمنان پرداخت حقوق پراکنده‏شان کرد . این بهترین راه آن است . [نهج البلاغه]

خانه| مدیریت| شناسنامه | ایمیل



درباره من

وبلاگ تخصصی مهندسی برق دانشجویان 86 شیراز
مدیر وبلاگ : برق86(شیراز)[97]
نویسندگان وبلاگ :
محمد خیاطیان[0]
محسن تجلی فر[0]
سید رشید خاضعی نسب[0]
بهروز ذاکر[0]
عادل طاهری[0]
سارا ستار زاده[0]
فاطمه یوسفیان[0]
فاطمه استوار[1]
محمد علی رستمی[0]
محسن غفرانی جهرمی[0]
زینب باقری[0]
نسیم رضایی[0]
پیمان آقایی[0]
زهره شریفی[0]
نیلوفر محمدی[0]
عباس مهربان جهرمی[0]
فرشید نصر فرد جهرمی[0]
احسان جانکی پور[0]
محسن حضرتی یادکوری[0]
محسن مهرورز (@)[2]

علی عبیری جهرمی[0]
مهسا رضایی[0]
احسان رستمی[0]

این وبلاگ را دانشجویان برق دانشگاه شیراز- ورودی86-تدوین کردند ودر آن مطالبی در خصوص علم الکترونیکو کامپیوتر و فن آوری های نو و مذهب وتاریخ واخبار و...یعنی از شیر مرغ تا جون آدمی زاد بدست میاد

لوگوی من

وبلاگ تخصصی مهندسی برق دانشجویان 86 شیراز

لوگوی دوستان






فهرست موضوعی یادداشت ها

کامپیوتر[26] . برق علم برتر[14] . اخبار[12] . مذهب[7] . سرگرمی[5] . جامعه[3] . 30یا 30[2] . هنر[2] . از برو بچه های همین دانشکده...[2] . تاریخ . ورزشی .


آرشیو

اردیبهشت 87
خرداد87
تیر87
مرداد87
شهریور


حضور و غیاب

یــــاهـو


اشتراک

 


منبع:http://www.iritn.com

همیشه در بین جامعه ریاضی درباره مرموزترین مسئله یعنی این مسئله که چرا اعداد اول، اعداد اول هستند؟ بحث و گفتگو بوده است. این فرضیه Riemann نام دارد، به احتمال زیاد ریاضیدانان فرانسه جواب این سوال را یافته اند.

به گزارش بخش خبر سایت http://www.IRITN.com ، به نقل از Guardian، فرضیه ریمن توضیح می دهد که چرا یک عدد اول، عدد اول است.

برای غیر ریاضیدان ها عدد اول عددی است که تنها برخود و عدد یک بخش پذیر است. هر چند که اعداد اول یکی از موضوعات جالب ریاضی است، اما اعداد اول کلید رمز نویسی های اینترنتی نیز هستند.

اعداد اول به ما اطمینان می دهند که داده ها وقتی به شبکه و از آنجا به حافظه ذخیره کننده آن لاین منتقل می شوند امن و محفوظ می مانند. لوئیس دی برانجس، ریاضیدان فرانسوی که هم اکنون در آمریکا به سر می برد، ادعا می کند که توانسته این فرضیه را اثبات کند.

در عین حال همکار وی به این موضوع شک دارد. اعتراض کننده اعلام کرده که هر کس بتواند این مسئله را حل کند یک جایزه یک میلیون دلاری را می برد.

آقای پران دو استوی نیز به روزنامه گاردین گفت: «اثباتی که این ریاضیدان ارائه داده نسبتا دور از فهم است. اکنون ریاضیدان ها مطمئن نیستند که وی بتواند این یک میلیون را ببرد. »

زمانیکه از دکتر دلوین سوال شد که آیا این فرضیه اثبات شده یا نه پاسخ داد: «ما نمی دانیم، ما دلایل خوبی برای پذیرفتن این مسئله داریم و طی 12 ماه بعدی، در هسته داخلی متخصصان حساب دیفرانسیل، این مسئله، حوزه ای است که ما درباره آن صحبت خواهیم کرد. مردم شاید بگویند، بله، این مسئله به نظر درست می آید، اما در حقیقت این موضوع نمی تواند یک فرصت طلایی باشد. »



¤ نوشته شده توسط برق86(شیراز) در ساعت 8:35 عصرپنج شنبه 87 تیر 20


لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

خانه| مدیریت| شناسنامه |ایمیل